IzvērstāMeklēšana

Noteikumi un nosacījumi

 

Bojājumu pārvaldības politika

Piemērojams nomai šādās valstīs: Vācija, Francija, Lielbritānija, Itālija, Portugāle, Spānija, Beļģija.
Lai iegūtu plašāku informāciju par bojājumu novēršanas politiku citās valstīs, lūdzu, skatiet šajās valstīs spēkā esošos nomas noteikumus un nosacījumus.

Kas notiks, ja nomas laikā sabojāsiet transportlīdzekli?

Mūsu pieredze liecina, ka mūsu nomnieki brauc diezgan uzmanīgi un notiek maz avāriju. Tāpēc transportlīdzekļa bojājumu gadījumi ir drīzāk izņēmums, nevis likums. Bet ir svarīgi saprast, kā mēs to pārvaldīsim bojājumus, ja tas notiek.

Europcar ir ieviesis skaidru bojājumu pārvaldības politiku, lai izskaidrotu, kā mēs izrakstīsim Jums rēķinu par jebkādiem bojājumiem, ko nomas laikā nodarāt transportlīdzeklim. Lai iegūtu pilnu šīs politikas versiju, lūdzu, skatiet mūsu pakalpojumu sniegšanas noteikumus.

Jūs, iespējams, neesat pilnībā atbildīgs

Lūdzu, ņemiet vērā, ka atkarībā no aizsardzības veida, kuru iegādājāties nomai, Jums var nebūt jāmaksā par bojājumiem vai arī Jūs varat būt atbildīgs tikai daļēji. Skatiet Europcar apdrošināšanas un aizsardzības noteikumus noteikumos un nosacījumos.

1. Damages identified with you at vehicle return

If you identify some damage with the Europcar agent or representative when you return the vehicle, you can acknowledge the damage by signing the Statement of Return of the Vehicle. Europcar will then provide you with an invoice describing the repair costs plus an administration fee for the treatment of the Damage and the Vehicle immobilization that will be charged to you. 
 
Repair costs vary depending on the type of damage:
→ Light damage, insubstantial damage which does not affect the safe driving of the vehicle, such as scratches; light impacts on windshield, scratches on bumpers: Charges are made based on the Europcar Recommended price list available in any Europcar station. 
→ More substantial damage impairing the use of the vehicle and requiring its temporary immobilization, such as bodywork damage. This type of damage will be evaluated by an independent expert and charged according to the expert’s report or a cost estimation made by an independent auto-repair garage.
 
If you contest the damages and decide not to sign the statement of return of the Vehicle, Europcar will apply the procedure described below (see the section 2).

2. Damages identified after you have finished the rental and departed

(For example, you left the vehicle outside opening hours)
 
If the Europcar Agent or representative identifies some damage when they inspect the vehicle after you have finished the rental and departed, Europcar will send you the following documents:
- Statement of return of the Vehicle describing all damages identified
- Pictures of Damages
- An estimate of the repair costs that will vary depending of the type of damage (see above) plus an administration fee for the treatment of the damage and the Vehicle immobilization.
 
If you wish to contest the damage identified or the cost of repair, you should contact us by email or letter within 14 days of the documents being sent. At the end of this 14 day period, Europcar may invoice you for the repair cost and administration fee..

3. Claims

If you wish to contest your damage invoice, you can send a claim to our Customer Relations department ecicustomerservice@europcar.com.  
You may also file a claim with the European Car Rental Conciliation Service (ECRCS)  (http://www.ecrcs.eu/).
 
Drukāt

Zvani un rezervē: +37167222637

Par jūsu rezervāciju
Biznesa centrs

Tā pati aplikācija, Jaunā versijā

Lejupielādēt Europcar mobilo lietotni iPhone, iPad un Android versijām!

Lapas karte Klienta rokasgrāmata Europcar pasaulē Sazināties ar mums Zaļa politika Mazlietoti automobīļi no Europcar Kontakti Noteikumi un nosacījumi

© Europcar Latvia 2024